bilder från två dagar!

Ursäkta min dåliga uppdatering men på en loppis kan man inte ta med sig datorn eftersom att den troligtvis blir såld om man går ifrån 2 sekunder. Jag har lite bilder jag vill visa både från dagen då jag och mamma bakade, loppisen och festen i Hinneryd! Jag ska börja berätta vad mamma och jag bakade förnågot sedan om loppisen och till slut om festen.

Fredag:
Mamma hade redan sedan dagen innan bakat en jättegod äppelkaka men det skulle inte räcka eftersom dagens folk kränger. Därför bakade vi också wienerstänger och chokladsnitt. Weinerstängerna ska egentligen innehålla hallonsylt men eftersom mamma hon är så otroligt bra på matlagning så gör hon också sylter. Hemlagad plommonsylt fick det bli istället och det var godare om jag får säga det själv!

Lördag: Ja igår var jag på loppisen och det var inte nådigt! Så mycket folk och så mycket SKIT! Alla pengarna vi fick in gick direkt till Vittsjö förening och det var riktigt mycket pengar säger jag bara!
Jag fick otroligt ont i ryggen och jag längtade hem innan vi ens var kommna men det var bara att bita ihop och se glad ut. När klockan väl slagit fem så åkte vi äntligen hem och Annie ville dra med mig till hinneryd eftersom vi båda var galet sugna på fest! Annie hämtade Salle, Rickard, Filip och Macke och mig eftersom vi skulle vara på förfest hos Annie! Efter en trevlig förfest så fick vi skjuts från Markaryd till Hinneryd. Kom dit och det första man behövde gära var att lätta lite på trycket! Väl inkomna så ser vi att åldern verkligen inte var den rätta för oss egentligen! 40 + på vissa av dom men det gjorde inget för vi hade himla roligt ändå!

Bakning med Mami!

Chokladsnitt

Wienerstänger

Påväg mot den ökända loppisen enligt mig!



Martina

Hanna

Äckliga handskar blääö


Tvungen att plocka in 8 äpplen i varje påse. Vi hade och göra

brillorna hon så gärna ville ha

model



GÅRDAGENS FEST! Hämta Markus, Salle och Rickard!

Hämta Fille också! Bästa sittplatsen ever. Bagaget! - the place to bee

Rickard , Markus och Filiiip!

Annie kände tvånget att äta innan festen ;)

Salle goes Usain Bolt!

Salle och Filip!

Marcus

Marcus , Rickard

Salle , Filip

Rickard och jag som har fullt med mat i munnen! Strike a pose no matter what!

jag , Salle och Filip

Jag och Annie

Markus, Rickard, Salle

Galen bild


Påväg mot hinneryd!

Gulliga bilden , som sagt you have to strike a pose no matter what!

Klia liteee - Nööjd!

Sista bilden för kvällen och det var inne i själva huset!


Kommentarer
Postat av: ewa

hej! den 1:a bilden på kakorna ser IIINTEE ut som kakor.. if you know what I mean! ;) ja, man måste jue oxå ha fantasi! :D

kram sis!

2009-08-30 @ 16:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0