Hemma från Gothia Cup!

chacha!!
Det var ett väldigt bra tag sen. Tappat mina läsare men jag hoppas att ni ska komma tillbaka för nu ska det bloggas som aldrig förr!

Just nu använder jag min nya dator som jag inte kunde låta bli när jag kom hem vid 12 idag..
Jag ska berätta hur det gick på Gothia!
Vi åkte vår kära vittsjöbuss kl 14.00 ifrån Vittsjö IP till Göteborg. När vi kom fram så plockade vi upp våra grejjer och jag har för mig att vi gick ut en sväng. På vägen upp till Götet så bestämde vi oss för att alla skulle ta sig an ett uppdrag. Sagt och gjort. Det gick till på följande vis: Alla i laget fick skriva ner ett uppdrag på en liten lapp för att sedan lägga ner i en lite korg som senare skulle lottas ut till var och en. Den ena fick "gå fram till någon utlänsk och pilla han i håret" medans den andra fick " gå fram till fem st och ta han på ballen" - vilket då var mitt uppdrag! HAHA.
Detta skulle ske under veckans gång.
Hur som helst. Vi spelade mot Söderhamn på måndagen och vann stort! 7-0
på tisdag spelade mot ett tyskt jobbigt lag och förlorade med 1-0.
På onsdag fick vi spela mot Vista IF och vann med 5-0.
Eftersom vi blev tvåa i gruppen kom vi till A-slutspel och fick möta LUNDS BK senare på kvällen. Hade vi vunnit mot tyskarna skulle vi få möta ett betydligt lättare lag. Arvidsjaur IF.
Matchen mot Lund var hård och vi klarade av pressen. Efter ordinare tid hade utgått stod detfortfarande 0-0. Detta betydde att det skulle avgöras på straffar. Vi förlorar på straffar och därmed var äventyret över för oss Vittsjötjejer.

Eftersom jag inte har installerat vissa program än så kan jag inte lägga in bilderna från veckan som gått.
Det är dags och ladda om tills nästa cup som börjar på onsdag och pågår i fyra dagar!

Uppdatering kommer senare ikväll puss tjaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0