21 Juni - Förkylningen försvinner?

Äntligen börjar jag kunna andas på egen hand utan att behöva ta hjälp av nässpray. Dagen efter vi slutade skolan blev jag förkyld och det var väl sådär kul.
Och nu börjar den försvinna. Jag hoppas jag ska kunna träna på tisdag eftersom jag har målvaktsträning då.
Har inte varit där på jättelänge och dessutom är träningen på konstgräs. Älskar konstgräs!

Tre dagar kvar tills begravningen ska ske av min farfar. Jag vet att han har det bra och 96 år och helt klar i huvudet då tycker jag man inte ska klaga. Han fick somna in i sitt eget hus eftersom han aldrig ville in på något äldreboende. Han var känd av många eftersom han och hans pappa hade bilverkstad här i byn. Emigrationen till Amerika, första värlskriget, andra världkriget, koreakriget, Cuba-krisen , Vietnamkriget , kalla kriget över huvudtaget , ja mycket har han varit med om. Dock har han inte medverkat i något av krigen förutom emigrationen till Amerika. Men tanks som tar sig igenom Markaryd, ja det kunde han se utanför sitt fönster i sitt hus som än i dag står kvar på samma ställe. 

Helmer Louis Carlson 4 Oktober 1913 - 7 juni 2009

Kommentarer
Postat av: My J

Svensk Droppar på sån natuhälsokost gör en frisk direkt ungefär. :)

2009-06-21 @ 11:46:30
URL: http://mitsukononame.blogg.se/
Postat av: GEeeerte

Beklagar de med din farfar !

Men ärre inte bloggnettan som kunde komma på världens lättaste namn te sin blogg ! ;)

2009-06-21 @ 13:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0